Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Když nemáte na naftu nebo na benzín, tak choďte pěšky.

0 0
možnosti

Fiala a Stanjura na tiskové konferenci pindali 20 minut a šlo to říci 2 větami.

Vláda strčila hlavu do písku a čeká.Rv

2 1
možnosti

Naprostý souhlas. V té vládě snad není nikdo, kdo umí malou násobilku a dokáže užívat elementární logiku. BTW, není někde nějaké zdůvodnění, jak zrušení silniční daně sníží cenu PH? Rád bych si početl.

3 0
možnosti

Především by bylo třeba zrušit tzv. "zelenou naftu" !

0 0
možnosti
Foto

Zásoby ropy podle ředitele hmotných rezerv máme do konce roku. Takže proč se zdražuje benzín a nafta je otázka, proč se benzin a nafta zdražuje, když se čerpá ze zásob z dob, kdy byla nakupovaná za levný peníz. Šéf asociace pumpařů na tento dotaz začal pindat a mlžit, že oni mají čerstvou naftu a benzin a proto je drahá. Zrušit přidávání biosložky do pohonných hmot postihne Agrofert a proto Babiš piští. Jak prokázala statistika celkový dovoz ropy do EU od doby zahájení přimíchávání biosložky zůstal na stejné výši. Testy prokázaly, že biopaliva produkují až třikrát více emisí CO2 než diesel vyrobený jen z ropy. Takže plánovaných cílů, které měly přinést biosložky se nesplnily.

2 0
možnosti

Zásoby ropy máme na 3 měsíce...

1 0
možnosti
Foto

Nejméně deset let se unie pokouší biopaliva první generace nahrazovat. Tedy biopaliva z řepky, která vyrábí Agrofert. EU došla k závěru, že biopaliva z řepky, obilí či kukuřice, jsou slepou uličkou a nevedou ke snížení skleníkových plynů.Pěstování biopaliv první generace, tedy primárně potravin, je v první řadě uhlíkově poměrně náročné, takže často neplní původní cíl snižování emisí. Kromě toho neúměrně zatěžuje zemědělskou půdu, snižuje druhovou rozmanitost a vede k vyššímu dovozu potravin, což může vést k růstu cen. Někteří distributoři pohonných hmot navíc do paliv kvůli směrnici míchali importovaný palmový olej, což přírodě také dvakrát neodlehčilo. Tolik EU.„Pokud započítáme i emise při pěstování a výrobě, bionafta z potravin má v průměru o 80 procent vyšší emise CO2 než fosilní palivo, které nahrazuje,”Nová směrnice o podpoře využívání energie z obnovitelných zdrojů z roku 2009 proto zamířila ke stejnému cíli – snížení emisí – jinou cestou: členským zemím stanovila dosáhnout do roku 2020 desetiprocentního podílu obnovitelných zdrojů v dopravě. Biopaliva nově měla být pouze jeden ze způsobů, jak snížení emisí dosáhnout, byť podle unie stále ten nejvýznamnější. Vedle nich byla ve hře také možnost zaměřit se místo biopaliv na elektromobilitu a alternativní pohony. Každá země si nyní mohla zvolit, do jaké míry podpoří biopaliva, a do jaké míry rozvoj elektromobilů, živených elektřinou z obnovitelných zdrojů.

1 0
možnosti
Foto

Nejde jenom o biopaliva z řepky. V roce 2016 se v ČR ještě vyráběla bionafta pouze z řepky olejné, v roce 2020 její podíl klesl na 67 %. Jestliže v roce 2019 tvořil podíl bionafty z řepkového oleje na trhu s pohonnými hmotami v ČR 73 %, v roce 2020 jen 45 %. V roce 2020, ke kterému se vztahovaly cíle EU ohledně podílu OZE v dopravě (10 % e.o.) a snížení emisí skleníkových plynů v dopravě (6 %), tvořil podíl OZE v dopravě v ČR 9,38 % e.o. Z toho tvořila všechna biopaliva 6,1 % e.o. Biopaliva z pěstovaných plodin tvořila 4,6 % e.o.

Tuzemské výrobní kapacity bionafty, používající jinou vstupní surovinu než řepkový olej, již dosahují 66 % z celkových instalovaných kapacit. Využívání upotřebených kuchyňských olejů, živočišných tuků nevhodných pro lidskou výživu, volných mastných kyselin aj. podporuje jak splnění cílů ve snižování emisí skleníkových plynů v dopravě, tak principy cirkulární ekonomiky a posílení role obnovitelných energií v energetickém mixu státu. Navíc tato biopaliva vykazují výborné parametry dosažení úspor emisí proti fosilním palivům. To všechno může vláda svým bojem proti biopalivům z řepky znehodnotit.

Navíc případný útlum domácí výroby biopaliv do motorové nafty, tj. to o co se vláda snaží, by navíc způsobil výpadek 247 tis. t řepkových extrahovaných šrotů geneticky nemodifikovaných, nahrazující 220 tis. t draze importovaných sójových šrotů ze zámoří. Jinými slovy, to co z řepky zbyde po vylisování, je velmi kvalitní krmivo pro zvířata. To je třeba také do celkové bilance započítat.

0 0
možnosti

J77a44n 88R45á83ž

10. 3. 2022 19:15

Jsem přesvědčen, že to, co navrhuje vláda, nemůže mít na aktuální cenu nafty a benzinu naprosto žádný vliv.

Ke zrušení silniční daně je potřeba novela zákona o silniční dani, kterou má v krátké době (!!) předložit ministerstvo financí. Pro zrušení povinnosti přidávat biosložku do paliv je nutná novela zákona o ochraně ovzduší. Předložit ji má příští týden ministerstvo životního prostředí a jak známe "pružnost" našich poslanců, tak než se tyto novely dostanou k podpisu prezidentovi, ceny ropy a plynu se na burzách ustálí. Že budou vyšší, než byli před ukrajinskou krizí je zřejmé a že už nikdy neklesnou na úroveň loňského jara je také jasné.

Takže jen další populistické vládní prohlášení, aneb jak přesvědčit občany že vláda rychle koná v jejich zájmu!

3 2
možnosti
Foto

A Vaše informace jsou polopravdy úmyslně? Bio nafta se vyrábí postupem, kdy se v každém kroku od přípravy půdy po smíchání s naftou používá nafta, plyn a elektřina. Takže 1 litr bionafty se ve výsledku nerovná litru fosilní. Na to už v EU přišli a biopaliva první generace není povinné k fosilní naftě přimíchávat.

5 1
možnosti

Vláda nic nedělá s rostou cenou pohonných hmot. Babiš: to je špatně.

Vláda něco udělala s rostoucí cenou pohonných hmot. Babiš: to je špatně.

1 2
možnosti
Foto

Jde o pokračování strategie Antibabiš.

4 2
možnosti
  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1047x
Předseda Zemědělského svazu ČR Viceprezident Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů Viceprezident Agrární komory ČR Místopřeseda Družstevní asociace ČR

Seznam rubrik